Social Influencers

SOCIAL INFLUENCERS | Sociaal project.

Vloggen is het nieuwe bloggen. Vooral beautyvlogs zijn erg populair onder tienermeisjes. Beautyvloggers laten zien welke beauty producten ze gebruiken en hoe je je het mooist kan opmaken. De jongeren zien de vlogger als een rolmodel en nemen alles van ze over, bijvoorbeeld wat ze dragen, gedrag, adviezen en hoe je gebruik maakt van beauty producten.

Zonder dat ze het doorhebben worden jongeren beïnvloed. Dit gaf mij de aanleiding om te onderzoeken wat voor impact dit heeft op jongeren en met de vraag of beautyvloggers zelf bewust zijn van de invloed die ze hebben op hun jonge volgers?

——————————

^ In deze video bespreek ik mijn verhaal over sociale vraagstukken met betrekking op beautyvloggers. Ik deed onderzoek onder andere naar het gedrag van jongeren (leeftijd 13 tot 19 jaar), online rolmodellen, parasociale interactie en authenticiteit.

Later in de video is er een interview te zien waar ik twee beautyvloggers vragen stel over de onderwerpen bewustwording, eerlijkheid en invloed. Dit met betrekking op hun Youtube account en volgers.

De interview vragen:
1. Waarom ben je gestart met vloggen?
2. Hoe was de beginperiode met weinig subscribers?
3. Zijn er onderwerpen waar je niet over praat in je video’s?
4. Gedraag je je op Youtube hetzelfde als daarbuiten?
5. Merk je dat je invloed hebt op jongeren?
6. Denk je dat kijkers beseffen wat vloggers allemaal doen?
7. Gebruik je de producten in je vlog ook in je dagelijks leven?
8. Is eerlijkheid over producten belangrijk voor jou?
9. Worden vloggers tegenwoordig ingezet voor advertenties?

——————————

——————————

Dit project was in samenwerking met beautyvloggers:
Rachel Kromdijk – (9,3K volgers)
Make Me Blush – (4,9K volgers)
Characademy – (1,2K volgers)